21
lis

Jedna z częstszych napraw w pralce jest wymiana łożysk. Ich zużycie może wynikać z kilku powodów. Jednym z nich może być wytarty uszczelniacz czy uszkodzona ośka bębna. Jeżeli woda dostanie się do łożyska to praktycznie już kwestia niedługiego czasu jak łożysko zostanie uszkodzone. Ponieważ pralki automatyczne są ładowane od góry i od przodu to wymiana łożysk wygląda w obu przypadkach trochę inaczej. W pralkach ładowanych od góry, najczęściej spotyka się łożyska w plastikowych lub metalowych piastach. Naprawa w tym wypadku często jest dosyć prosta ponieważ polega głównie na odkręceniu starej piasty i wymiany jej na nową. Czasem, ale rzadko, udaje się wyciągnąć łożysko z piasty i wymienić same łożysko ale to dotyczy pojedynczych modeli pralek z metalowymi piastami. Obniża to nieco koszty, ponieważ zabudowane łożyska są znacznie droższe.

Zdecydowanie bardziej skomplikowaną naprawą jest wymiana łożysk w pralce ładowanej od przodu. Ich budowa może się różnić od siebie. Najczęściej spotykanym rozwiązaniem jest umieszczenie łożysk i uszczelniacza bezpośrednio w obudowie zbiornika. Aby się do nich dostać konieczne jest rozebranie całej pralki, wyciągnięcie bębna i dopiero wtedy wybicie starych i nabicie nowych łożysk. Są to czynności czasochłonne i wymagające dobrej znajomości budowy urządzenia bo trzeba będzie to później wszystko poskładać :-) . W wielu pralkach niestety zbiorniki są nierozbieralne, plastikowe obudowy są zgrzewane tak że nie ma możliwości aby rozebrać je w sposób „estetyczny” i bezpieczny. Konieczne jest rozcięcie zbiornika i później sklejenie.

W starszych modelach bywa że łożyska są montowane w specjalnym krzyżaku który jest przykręcany na zewnątrz zbiornika i jest to rozwiązanie, moim zdaniem, najlepsze. Wystarczy odkręcić krzyżak, wybić łożyska, założyć nowe wraz z simeringiem, skręcić i gotowe. Nie ma potrzeby rozbierania całej pralki ani zbiornika. Możemy wymienić same łożyska a nie cała piastę.

, , ,

2 Responses to “Pralka tłucze się na wirowaniu – wymiana łożysk w pralce”

Add reply